سئو تکنیکال

سئو تکنیکال
سئو تکنیکال به بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. ساختن یک وب سایت سریعتر، خزیدن آسانتر و قابل درک برای موتورهای جستجو از ارکان بهینه سازی فنی است. سئوی تکنیکال بخشی از سئو داخلی است که بر بهبود عناصر وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر تمرکز دارد. این برعکس سئوی خارج از صفحه است، که در مورد ایجاد یک وب سایت از طریق کانال های دیگر است.
گوگل و سایر موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج ممکن را برای جستجوی خود به کاربران خود ارائه دهند. بنابراین ربات های گوگل صفحات وب را بر اساس عوامل متعددی می خزند و ارزیابی می کنند. برخی از عوامل بر اساس تجربه کاربر است، مانند سرعت بارگذاری یک صفحه. عوامل دیگر به رباتهای موتورهای جستجو کمک میکنند تا بفهمند صفحات شما درباره چه چیزی هستند. این همان کاری است که، در میان دیگران، داده های ساخت یافته انجام می دهد. بنابراین، با بهبود جنبه های فنی به موتورهای جستجو کمک می کنید تا سایت شما را بخزند و درک کنند. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، ممکن است با رتبه های بالاتر یا حتی نتایج غنی پاداش بگیرید.
همچنین برعکس عمل می کند اگر اشتباهات فنی جدی در سایت خود مرتکب شوید، ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. شما اولین کسی نیستید که موتورهای جستجو را به طور کامل از خزیدن در سایت خود با اضافه کردن تصادفی یک اسلش انتهایی در مکان نامناسب در فایل robots.txt خود مسدود می کنید.اما این یک تصور اشتباه است که باید روی جزئیات فنی یک وب سایت تمرکز کنید تا موتورهای جستجو را خوشحال کنید. یک وب سایت باید در وهله اول برای کاربران شما خوب کار کند سریع واضح و آسان برای استفاده باشد. خوشبختانه ایجاد یک پایه فنی قوی اغلب با تجربه بهتر هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو همزمان است.
یک وب سایت از نظر فنی سالم برای کاربران سریع است و برای روبات های موتور جستجو به راحتی قابل خزیدن است. یک تنظیم فنی مناسب به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند یک سایت در مورد چیست و از سردرگمی ناشی از، به عنوان مثال، محتوای تکراری جلوگیری می کند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را با پیوندهای غیرکار به خیابان های بن بست نمی فرستد. در اینجا به برخی از ویژگی های مهم یک وب سایت بهینه شده فنی خواهیم پرداخت.
سریع است
امروزه صفحات وب نیاز به بارگذاری سریع دارند. مردم خواستار سرعت بالا هستند و نمی خواهند منتظر باز شدن صفحه باشند. در سال 2016، تحقیقات نشان داد که 53 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت تلفن همراه در صورتی که یک صفحه وب در عرض سه ثانیه باز نشود، آن را ترک خواهند کرد. بنابراین اگر وبسایت شما کند است، مردم ناامید میشوند و به وبسایت دیگری میروند، و شما این همه ترافیک را از دست خواهید داد.
گوگل می داند که صفحات وب کند تجربه ای کمتر از بهینه ارائه می دهند. بنابراین آنها صفحات وب را ترجیح می دهند که سریعتر بارگذاری شوند. بنابراین، یک صفحه وب کند نیز نسبت به مشابه سریعتر خود پایینتر از نتایج جستجو قرار میگیرد و در نتیجه ترافیک کمتری نیز به همراه دارد. و در سال 2021، تجربه Page، با اشاره به اینکه مردم چقدر سریع یک صفحه وب را تجربه می کنند، حتی به یک عامل رتبه بندی تبدیل می شود.
برای موتورهای جستجو قابل حرکت دهی است
موتورهای جستجو از ربات ها برای حرکت کردن یا عنکبوت وب سایت شما استفاده می کنند. ربات ها برای کشف محتوای سایت شما پیوندها را دنبال می کنند. یک ساختار پیوند داخلی عالی مطمئن می شود که آنها متوجه می شوند مهم ترین محتوای سایت شما چیست.اما راه های بیشتری برای هدایت ربات ها وجود دارد. به عنوان مثال، اگر نمیخواهید به آنجا بروند، میتوانید آنها را از حرکت کردن محتوای خاصی مسدود کنید. همچنین میتوانید به آنها اجازه دهید در یک صفحه حرکت کنن، اما باید به آنها دستور وارد کنید که این صفحه را در نتایج جستجو نشان ندهند یا پیوندهای موجود در آن صفحه را دنبال نکنند.
لینک های بیهوده ندارد
ما بحث کرده ایم که وب سایت های کند خسته کننده هستند. چیزی که ممکن است برای بازدیدکنندگان آزاردهنده تر از یک صفحه کند باشد، بارگذاری در صفحه ای است که اصلا وجود ندارد. اگر لینکی به صفحه ای غیر موجود در سایت شما منتهی شود، افراد با صفحه خطای 404 مواجه خواهند شد. تجربه کاربری شما که با دقت ساخته شده اید وجود دارد.علاوه بر این موتورهای جستجو نیز دوست ندارند این صفحات خطا را پیدا کنند. آنها تمایل دارند حتی بیشتر از آنچه بازدیدکنندگان با آن روبرو می شوند لینک های بیهوده پیدا کنند زیرا هر لینکی را که به آن برخورد می کنند دنبال می کنند، حتی اگر پنهان باشد.
متأسفانه اکثر سایتها حداقل تعدادی لینک بیهوده دارند، زیرا یک وبسایت یک کار مداوم در حال پیشرفت است مردم چیزهایی میسازند و چیزهایی را میشکنند. خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما در بازیابی لینک های بیهوده در سایت خود کمک کنند.برای جلوگیری از پیوندهای غیرضروری مرده، همیشه باید URL یک صفحه را هنگام حذف یا انتقال آن تغییر مسیر دهید. در حالت ایده آل شما آن را به صفحه ای هدایت می کنید که جایگزین صفحه قدیمی می شود. با Yoast SEO Premium، می توانید به راحتی خودتان ریدایرکت کنید حتی بدون نیاز به استفاده توسعه دهنده وب در سایت ندارید.
موتورهای جستجو را با محتوای تکراری اشتباه نمی گیرد
اگر محتوای یکسانی در چندین صفحه سایت خود دارید یا حتی در سایت های دیگر ممکن است موتورهای جستجو گیج شوند.در نتیجه ممکن است تمام صفحات با محتوای یکسان را در رتبه پایین تری قرار دهند.متأسفانه ممکن است بدون اینکه بدانید مشکل محتوای تکراری دارید. به دلایل فنی URL های مختلف می توانند محتوای یکسانی را نشان دهند. برای یک بازدید کننده این هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند اما برای یک موتور جستجو این کار را انجام می دهد و همان محتوا را در یک URL دیگر می بیند.
خوشبختانه یک راه حل فنی برای این موضوع وجود دارد. با به اصطلاح عنصر لینک متعارف می توانید مشخص کنید که صفحه اصلی یا صفحه ای که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید کدام باشد. در Yoast SEO به راحتی می توانید یک URL متعارف برای یک صفحه تنظیم کنید. و برای اینکه کار را برای شما آسان کند، Yoast SEO لینک های متعارف خود مرجع را به تمام صفحات شما اضافه می کند. این به جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری که ممکن است حتی از آنها بی اطلاع باشید کمک می کند.
ایمن است
یک وب سایت از نظر فنی بهینه شده یک وب سایت امن است. امروزه ایمن کردن وب سایت شما برای تضمین حریم خصوصی کاربران یک نیاز اساسی است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ایمن سازی وب سایت وردپرس خود انجام دهید و یکی از مهم ترین کارها پیاده سازی HTTPS است. HTTPS مطمئن می شود که هیچ کس نمی تواند داده هایی را که بین مرورگر و سایت ارسال می شود رهگیری کند. بنابراین برای مثال اگر افراد وارد سایت شما شوند اعتبار آنها امن است. برای پیاده سازی HTTPS در سایت خود به یک گواهی به اصطلاح SSL نیاز دارید. گوگل اهمیت امنیت را تصدیق می کند و بنابراین HTTPS را به یک سیگنال رتبه بندی تبدیل کرده است و وب سایت های امن بالاتر از معادل های ناامن قرار می گیرند.در اکثر مرورگرها می توانید به راحتی بررسی کنید که آیا وب سایت شما HTTPS است یا خیر. در سمت چپ نوار جستجوی مرورگر خود، در صورت ایمن بودن، قفلی را مشاهده خواهید کرد. اگر کلمات ایمن نیست را می بینید شما باید کاری انجام دهید.
داده های ساختاری دارد
داده های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت محتوا یا حتی کسب و کار شما را بهتر درک کنند. با داده های ساختاریافته می توانید به موتورهای جستجو بگوییدکه چه نوع محصولی را می فروشید یا چه دستورهایی را در سایت خود دارید. به علاوه این فرصت را به شما می دهد تا انواع جزئیات را در مورد آن محصولات یا دستور العمل ها ارائه دهید.
از آنجایی که فرمت ثابتی وجود دارد که باید این اطلاعات را در آن ارائه کنید موتورهای جستجو به راحتی می توانند آن را پیدا کرده و درک کنند. این به آنها کمک می کند تا محتوای شما را در یک تصویر بزرگتر قرار دهند.به عنوان مثال Yoast SEO یک نمودار طرح دار را برای سایت شما ایجاد می کند و دارای بلوک های محتوای داده های ساختار یافته رایگان برای محتوای راهنما و سؤالات متداول شما است.پیاده سازی داده های ساخت یافته می تواند چیزی بیش از درک بهتر موتورهای جستجو برای شما ایجاد کند. همچنین محتوای شما را برای نتایج غنی واجد شرایط می کند. آن نتایج درخشان با ستاره ها یا جزئیاتی که در نتایج جستجو برجسته می شوند.
دارای نقشه سایت XML است
به عبارت ساده نقشه سایت XML لیستی از تمام صفحات سایت شما است. این به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت شما عمل می کند. با آن، مطمئن خواهید شد که موتورهای جستجو هیچ محتوای مهمی را در سایت شما از دست نخواهند داد. نقشه سایت XML اغلب در پستها، صفحات، برچسبها یا سایر انواع پست سفارشی دستهبندی میشود و شامل تعداد تصاویر و آخرین تاریخ اصلاح برای هر صفحه است.
در حالت ایده آل یک وب سایت نیازی به نقشه سایت XML ندارد. اگر ساختار پیوند داخلی داشته باشد که همه محتوا را به خوبی به هم متصل کند ربات ها به آن نیاز نخواهند داشت. با این حال همه سایت ها ساختار عالی ندارند و داشتن نقشه سایت XML هیچ ضرری ندارد. بنابراین ما همیشه توصیه می کنیم که یک نقشه سایت XML در سایت خود داشته باشید.
وب سایت های بین المللی از hreflang استفاده می کنند
اگر سایت شما بیش از یک کشور یا کشورهایی را هدف قرار می دهد که در آنها به یک زبان صحبت می شود، موتورهای جستجو به کمک کمی نیاز دارند تا بفهمند به کدام کشورها یا زبانی می خواهید دسترسی پیدا کنید. اگر به آنها کمک کنید، می توانند وب سایت مناسب منطقه خود را در نتایج جستجو به مردم نشان دهند.تگ های Hreflang به شما در انجام این کار کمک می کند. شما می توانید برای یک صفحه تعریف کنید که برای کدام کشور و زبان در نظر گرفته شده است. این یک مشکل احتمالی محتوای تکراری را نیز حل میکند حتی اگر سایت آذربایجان و ترکیه محتوای یکسانی را نشان دهند Google میداند که برای منطقه دیگری نوشته شده است،بهینه سازی وب سایت های بین المللی کاملاً تخصصی است.
پاور سئو آموزش های کاربردی و مفید درخصوص سئو را به شما عزیزان ارائه می دهد، اگر در حال یادگیری سئو و علاقمند به این موضوع می باشید پیشنهاد می کنیم مقالات تاثیر social media در سئو، کاربرد Google search console، کاربرد Google Analytics را مطالعه فرمایید.
دیدگاهتان را بنویسید